Display adverteren
Je kent ze wel, die soms vervelende balkjes met reclame. Maar misschien is dit wel een uitkomst voor jou bedrijf. Het biedt vooral uitkomsten voor producten/diensten of projecten met USP’s. Daarbij is het natuurlijk zoals altijd belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Een display advertentie is gemakkelijk te maken via Google Ads, denk wel goed na over het soort advertentie. Dit kan gaan om het formaat, maar ook of het een mobiele- of desktop versie is. Je hebt ook de rich media optie, dit zijn banners die inspringen als pop-up, bewegen of af te spelen zijn als video.
Bij het kiezen van video adverteren heb je twee opties. De eerste optie is instream media, dit zijn de advertenties voor, tijdens en na een YouTube video. De andere optie is video discovery en dit zijn de advertentie video’s die zowel als instream kunnen voorkomen als losse video tussen je YouTube overzicht. Dit geldt overigens ook voor Facebook video’s.
Een aantal tips bij het maken van Facebook video-advertenties zijn:
- Laat je product/merk of dienst zo snel mogelijk zien in de video
- Werk dus snel belangstelling bij de kijker
- Houd het kort
- Maak gebruik van ondertiteling
- Maak gebruik van vierkante of verticale video’s
Retargeting
Dit zijn de advertenties die verschijnen van het vorige bezoekpunt. Het gaat dus eigenlijk zo:
Bezoekerà Jouw siteà verlaat jouw websiteà advertenties op andere websitesàbezoeker keert terug naar jouw website
Bij retargetten is het ook belangrijk dat je de juiste mensen uitsluit, dit betekent dat zei de advertentie niet te zien krijgen, dit geldt bijvoorbeeld voor degene die net een aankoop hebben verricht, maar dit geldt niet altijd. Je kunt ook retargetten door aanvullende producten aan te prijzen op de vorige aankoop, zo laat je de klant uiteindelijk toch terugkomen via retargeting.
Real Time Bidding
Dit is voor de juiste advertentie op de juiste plek, de premium websites. Dit gaat als een soort online veiling, want wie wilt dit nu niet?!
Mobile advertising
We zitten tegenwoordig vaker op onze telefoon of tablet, dus is in veel gevallen mobile advertising interessant, maar waarom?
- Je kunt de advertenties op basis van locatiegegevens tonen
- Bereik via apps
- Het is gemakkelijker om meteen contact op te nemen vanuit de advertentie (bv. Bellen)
- Lage CPM-prijzen, dus minder concurrentie
Volgende week komen we meer te weten over targetting en de klantreis. Daarbij is het wel fijn om de basis te weten en kunnen we jouw helpen om online groots te worden.