Zo stijg je boven iedereen uit in zoekmachine-optimalisatie!

Misschien heb je er ooit van gehoord SEO, oftewel Search Engine Optimalisation. In  de volksmond word dit ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd. Dit betekent de mate van vindbaarheid van jouw website.

Wat is SEO?

Het is natuurlijk super belangrijk om goed vindbaar te zijn, dit kan een goed gratis alternatief bieden aan Zoekmachine-adverteren (SEA) Je zal wat tijd moeten steken in het zo goed mogelijk instellen van je website, maar dit helpt vervolgens wel op de lange termijn om bij te blijven. Wij van PE Projects zijn dagelijks bezig met een zo goed mogelijke SEO neer te zetten voor onze klanten en deze up-to-date te houden. De belangrijkste zaken bij zoekmachine-optimalisatie zijn:

Kwaliteit (van content, dit kan gaan om video, afbeeldingen en tekst)

Zoekwoorden (relevante zoekwoorden)

Gerelateerde links (links van andere websites die lijden naar die van jou)

Technische truc (Computers kunnen alleen maar tellen, dus hoe vaker woorden terugkomen hoe duidelijker voor het algoritme)

Nu we weten wat zoekmachine-optimalisatie inhoudt, gaan we nu een aantal do’s en dont’s ontdekken.

DO’s

  • Veel kwalitatieve backlinks (ook wel de linkjes van andere sites naar die van jou)
  • Apparaatgebondenheid (zorg ervoor dat jouw site op ieder apparaat de juiste informatie en menu’s bevat)
  • Snelheid (zorg ervoor dat je website snel in gebruik is)
  • Vriendelijke Urls (Zorg ervoor dat het voor een zoekmachine duidelijk is wat er in de content of op de landingspagina staat, dit kan bijvoorbeeld zijn peprojects.nl/social-media-marketing i.p.v. peprojects.nl/@38%xy
  • Optimalisatie van title tags (titels boven de verschillende paragrafen)

DONT’S

  • Ingewikkelde structuur (menu’s en categorieën)
  • Titel alle afbeeldingen (dit doe je met een alt-tag, zo geef je een beschrijving van de afbeelding)
  • Weinig content
  • Kwantitatieve backlinks
  • Taalfouten
  • Te snel en te veel links (komt onbetrouwbaar over)
  • Onbestaande links
  • Betaling voor hoog gerankte links
  • Weinig of geen actualisering van content
  • Afbeeldingen als navigeerknop (Google kan tekst makkelijker lezen dan afbeeldingen)

Nu je iets meer weet over zoekmachine-optimalisatie kun jij de ster van het internet worden!