Google Adwords

U kunt meer bezoekers naar u website krijgen door u website voor de grote zoekmachines te optimaliseren, maar een andere mogelijkheid is het gericht adverteren met Google Adwords.

Google Adwords
Naast de gratis vermelding in Google Zoekmachine heeft Google aan de zijkant en boven de zoekresultaten gesponsorde koppelingen. Dit zijn de Google Adwords advertenties.

Werking
Een advertentie verschijnt pas wanneer de zelf gekozen zoekwoorden door een bezoeker op Google worden ingetikt. Hierdoor komt de advertentie direct onder de ogen van een serieus geïnteresseerde. En uw gaat pas (meer) betalen op het moment dat een advertentie daadwerkelijk word aangeklikt en uw site word bezocht. De positie van de advertentie wordt bepaald door het bod en de kwaliteit van de website en de campagne. Het een soort veiling waarin je afhankelijk bent van de concurrentie. De kosten worden veilig in de hand gehouden door een dagbudget. Een campagne is per dag bij te stellen of te beëindigen.

Kosten
De kosten bestaan uit de klikken die je betaalt aan Google Adwords en de opstart, optimalisatie en beheer kosten.

Een Adwords campagne is op elk moment aan te passen daarom vonden wij het gepast om met een kosten berekening te komen die daar bij past. U betaalt per dag met een minimum afname van 3 maanden. Na deze 3 maanden kunt u opzeggen en weer opnieuw starten wanneer u wilt zonder enige opzegtermijn. De kosten voor het opstarten, instellen, optimaliseren en rapporteren zijn €10 per dag. Voor de rest zijn er dan geen beperkingen qua advertentie varianten, aantal zoekwoorden, wijzigingen voor bepaalde acties/seizoenen enzovoort. Er komen geen kosten bij per klik of andere variabele kosten. U ontvangt regelmatig rapportages met de daarbij behorende analyses en adviezen.

De kosten per klik betaalt U rechtstreeks aan Google Adwords. Per klik wordt er geboden en de daadwerkelijke kosten per klik zijn afhankelijk van de campagne, concurrentie en gewenste positie. Met een dagbudget heeft u volledige controle over de kosten.