Experience Marketing

Je waant je op lowlands en er schijnt een hidden stage te zijn. Opeens zie je iedereen verzamelen voor een reuze wasmachine. Het blijkt dat je door een reuze Miele wasmachine heen moet om bij de hidden stage te komen, helaas gaat dit alleen anno 2020 niet. Dit is natuurlijk heel vervelend, maar er zijn altijd creatieve oplossingen voor.

Het doel is natuurlijk om je klanten of potentiële klanten de beste merkervaring te geven. Wanneer dit dus niet fysiek kan zullen we met anderen ideeën moeten komen. Wanneer een klant iets online besteld, is het leuk om een sample toe te voegen. Je kunt natuurlijk ook een stapje verder te gaan. Ben je een bouwbedrijf? Dan  kun je bijvoorbeeld een bouwtekening en een papieren vrachtwagen toe sturen, zodat de klant deze zelf in elkaar kan zetten. Maak een App voor jouw bedrijf waarin klanten online kunnen bestellen, maar bijvoorbeeld door games of andere weetjes een andere kijk op jouw merk kunnen krijgen. Hierdoor hebben ze een bredere merkervaring.

Het is nu niet meer weg te denken…Social Media! Klanten zitten over het algemeen meer thuis dus zijn ze meer in contact met zijn/haar socials. Maak video’s en foto’s of wellicht een Podcast over waar jouw bedrijf zich mee bezig houdt. Het is ook belangrijk om naar de behoeften van je klanten te luisteren en hierop inspelen via Social Media en experience marketing.

Facebook, beschreven, logo Gratis Pictogram van Clean Icons  Instagram | Gratis Iconen    TikTok Share Icon Black Logo Vector (.SVG) Free Download        Youtube symbool | Gratis Iconen

 

 

Educatie is key

We zien steeds meer webinairs en online classes voorbij komen, maak hiermee het verschil! Over het algemeen wordt tegenwoordig veel educatie online verleent, maar wie zegt dat dit altijd saai en vermoeiend moet zijn?  Punten of cijfers verdienen is altijd goed, dit zorgt voor een trigger in het brein om goed op te letten.  Laat je klanten of potentiële klanten dus punten verdienen tijdens een online class of webinair.

Naast deze voorbeelden zijn er altijd de standaard marketingstrategieën zoals een berichtje of korting op een verjaardag en natuurlijk kan de spaarkaart niet ontbreken, maar maak dit speciaal zoals bijvoorbeeld de Albert Heijn nu doet met de spaarzegels. Ze worden automatisch ingeplakt op de App, zo voorkomt u handcontact en heb jij een bredere merkbeleving via deze App.