We willen allemaal een geldmachine van onze website kunnen maken, want zeg nou zelf, je betaald niet voor een website die niets oplevert. In dit blog kun je 7 optimalisatietips vinden om klanten binnen te halen, of in te laten schrijven voor de nieuwsbrief. Je zou conversie kunnen zien als conversatie, doordat je in aanmerking komt met jouw bedrijf zowel mondeling als online krijg je het minder snel uit je hoofd. Jij moet er dus voor zorgen dat je met deze tips het positieve gesprek van de dag wordt!
- Duidelijke Call-to action knop.
Je kunt per pagina ook afwisselen met meerdere actieknoppen en hyperlinks.
- Één actie/aanbieding per landingspagina.
Een pagina die slechts één keuze te bieden heeft, genereerd geregeld meer conversie dan een pagina met meerdere aanbevelingen/aanbiedingen. Je zou denken, waarom levert dit meer conversie op? Dit komt omdat het verwarrend kan zijn wanneer er meerdere aanbiedingen/aanbevelingen worden gedaan, waardoor jou (potentiële) klanten gaan twijfelen. Deze twijfel maakt het dat jouw (potentiële) klant wegklikt of naar een andere site toe gaat.
- Headline gelijk aan advertentie
Zorg ervoor dat je als het ware een aparte landingspagina maakt voor bijvoorbeeld verschillende acties. Zo vind de klant waar hij naar zoekt en komt dit volledig overheen zonder bijkomstigheden.
- Weinig afleiding en exit-mogelijkheden
Less-is more, zet niet je volledige menu op iedere landingspagina.
- Basisopmaak
Als je veel landingspagina’s bestudeert kun je tot de conclusie komen dat ze allemaal het volgende in zich hebben:
- Weinig links in top navigatie
- Een foto aan de linkerkant die een relatie heeft met het probleem/oplossing
- Opvallende headline die gelijk zichtbaar is
- Een klein tekstblok
- Opsomming van de voordelen
- Duidelijke actiebutton
- Klein inschrijfformulier
- Reviews of testimonials
- Vertrouwen
- Keurmerken
- Reviews
- Bekende en veilige merken
- Beoordelingscijfer
- Telefoonnummer
- Testen
Zet A/B tests in op bepaalde landingspagina’s, maar waarom op deze pagina’s? Deze pagina’s hebben een simpele en doeltreffende boodschap en hebben een actiematig karakter. Wanneer je pagina goed scoort in de A/B test, kun je ook meer leads genereren.