Business 2 business E- Commerce
Het aantal zakelijke online transacties neemt toe. Het is daarbij belangrijk dat jouw bedrijf een gestructureerde voorraad kan bieden. Hierbij kun je gebruik maken van speciaal ontwikkelde computersystemen die jouw voorraad onderhouden en de toelevering in stand houdt. De reden waarom de vraag hiernaar groter is geworden is het feit dat de uitwisseling van informatie, producten en diensten (incl. betaling daarvan) tegenwoordig veelal online wordt verricht.
Een andere ingang zijn bijvoorbeeld online veilingen waarbij de klant aangeeft wat hij/zij nodig heeft en dat andere bedrijven hier op kunnen reageren met bijvoorbeeld een offerte.
Het e-commercekanaal geeft inkopers wereldwijd toegang tot nieuwe leveranciers waarmee zij kunnen samenwerken en een relatie kunnen opbouwen. Tegelijkertijd brengt het aanbieders van producten en diensten in contact met potentiële klanten. Dit zorgt voor een besparing van tientallen procenten, omdat het de verkoop- en transactiekosten verlaagt.
Een online inkoop leidt tot een snelle orderverwerking en levering van aangekochte goederen. Vroeger ging dit of via een bestelformulier of telefoon, lang niet zo efficiënt als nu dus. Leveranciers kunnen bovendien tegenwoordig ook productinformatie, status van bestelling en technische ondersteuning bieden.
Let op! Houdt ook nog gewoon face-to-face contact met je leverancier en pas op voor hackers die in jouw systemen kunnen komen.