Brand Publishing
Tegenwoordig ben je als merk je eigen uitgever. Dit kan natuurlijk een uitdaging of een struikelblok zijn, omdat er in de loop der jaren ook veel veranderingen hebben plaatsgevonden. Een publishing-platform van een aantal jaar geleden zag er nog uit als een nieuwssite, waar deze nu meer aandacht krijgt voor look and feel. Ook wordt er steeds meer gebruik gemaakt van koppelingen met CRM (Customer Relationship Management) systemen en distributiemogelijkheden.
Een voorbeeld van een merk dat zich heeft ontwikkeld in Brand Publishing is de AH, zij hebben in 1954 de Allerhande uitgebracht en in de loop der jaren is de Allerhande ontwikkeld en zijn de recepten ook in een online jasje gestoken. Doordat internet makkelijker en goedkoper werd, werd het ook makkelijker om brand publishing online voort te zetten. Een magazine kost meer tijd en geld dan een aantal blogberichten.
Een nieuwer fenomeen is brand journalism, waarbij we een kijkje krijgen in de wereld van een merk, bijvoorbeeld op de werkvloer. Dit kan bijvoorbeeld ook gaan om het uitzenden van bepaalde evenementen die zijn bedacht door het marketingteam.
Het is belangrijk dat je online content en online advertising op de juiste manier aanpakt. Hoe meer reclame je verwerkt in je uitingen, hoe minder het oplevert en dit geldt ook voor e-mailmarketing. Het is belangrijk dat je een verhaal vertelt door al je uitingen heen.