Positioneren of herpositioneren?

Positioneren of herpositioneren? De wereld veranderd en daarbij is het bedrijfsleven geen uitzondering. Misschien passen je waarden niet meer bij deze tijd. Een voorbeeld hiervan in de foodsector is bijvoorbeeld waar je je als bedrijf eerst moest afvragen op welke manier je de producten in het vak moest zetten  en waar de klant nu eerst

Customer Behaviour Ecosysteem

Consumer Behaviour Ecosysteem Dit is een model dat over het algemeen minder bekend is, maar wel super veel relevante informatie bevat. Dit model observeert eigenlijk het gedrag van mensen (denk bijvoorbeeld aan gepland gedrag of historie) Wanneer je een sterke analyse uit dit model kan halen, kun je verder groeien in customer experience. Gedrag (Wat

CDP, jouw nieuwe marketingtool?

CDP, jouw nieuwe marketingtool? Als bedrijf wil je maar al te graag weten welke behoeftes je klanten hebben en daarom zijn er verschillende systemen om dit gedrag te monitoren. De marketing technologieën staan nooit stil en daarom zien we een geleidelijke overgang van CRM  (Customer Relationship Management) systemen  naar CDP (Customer Data Platform). CDP systemen

Succesvol inzetten van CRM

Succesvol inzetten van CRM Om je klanten succesvol te bereiken en te onderhouden is het belangrijk dat je aan de hand van klantgroepen segmenteert. Dit wordt aan de hand van verschillende kenmerken zoals gedrag en behoeftes ingedeeld. Binnen deze klantgroepen zijn er bijvoorbeeld sterke overeenkomsten op het gebied van woonplaats en leeftijd. Degene die hierbuiten

Brand Publishing als contentmarketingtool

Brand Publishing Tegenwoordig ben je als merk je eigen uitgever. Dit kan natuurlijk een uitdaging of een struikelblok zijn, omdat er in de loop der jaren ook veel veranderingen hebben plaatsgevonden. Een publishing-platform van een aantal jaar geleden zag er nog uit als een nieuwssite, waar deze nu meer aandacht krijgt voor look and feel.

Online marketing termen en de verschillen.

Online Marketing Internet is een steeds belangrijkere factor in het verkopen van producten of diensten, maar wat houdt online marketing nou precies in? Er worden vaak verschillende termen door elkaar gebruikt en vandaag gaan we deze toelichten. De verschillende termen die vaak door elkaar worden gebruikt zijn: E-commerce en E-business, E-marketing, digitale marketing, internetmarketing en

SEA als succesfactor voor jouw bedrijf!

SEA als succesfactor voor jouw bedrijf! Helaas is deze tool wel betaald, maar zeer effectief. Jij betaald bijvoorbeeld Google per klik die een bezoeker genereert naar jouw site en vervolgens zorgt Google dat jouw website tevoorschijn komt bij alle ingevulde zoek/trefwoorden. Wat is nou het verschil tussen SEO en SEA? Bij SEO draait het voornamelijk

Zo stijg je boven iedereen uit met SEO

Zo stijg je boven iedereen uit in zoekmachine-optimalisatie! Misschien heb je er ooit van gehoord SEO, oftewel Search Engine Optimalisation. In  de volksmond word dit ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd. Dit betekent de mate van vindbaarheid van jouw website. Wat is SEO? Het is natuurlijk super belangrijk om goed vindbaar te zijn, dit kan een goed

Zo wordt jij de ster met displayadverteren!

Display adverteren Je kent ze wel, die soms vervelende balkjes met reclame. Maar misschien is dit wel een uitkomst voor jou bedrijf. Het biedt vooral uitkomsten voor producten/diensten of projecten met USP’s. Daarbij is het natuurlijk zoals altijd belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Een display advertentie is gemakkelijk te maken via Google